Tuesday, March 2, 2010

Teisipäeva hommik, 23. Veebruar

Eile testisime veel nii Eltern lehte kui ka uut versiooni Preisbock’ist. Alguses roomas lehel marginaalseid vigu ringi, kuid kõik oli enamvähem okei funktsiooniliselt. Probleem on nüüd aga selles, et umbes poole päeva pealt tehti lehel suur muudatus – lehe header ja footer, ehk päis ja jalus, tulevad nüüd erinevalt domeenilt kui leht ise.

Mitte lihtsalt ei ole see jabur, vaid tekitab palju probleeme nii lehe kvaliteedis kui ka kasutatavuses. Põhiline viga mis sellega esile tuleb on lehe kiirus. Mitte lihtsalt ei pea kasutaja laadima ühe lehe näitamiseks üht lehte, vaid koguni kaks lehte. See teeb terve lehe kaks korda aeglasemaks. Kui seal lehel ringi liikuda märkab kasutaja veel midagi huvitavat – lehe sisu laeb enne, kui päis ja jalus.

Kui see mõte esimest korda eile teostati, siis suutis ainult üks brauser seda näidata ning seda ka ainult pärast popupidel klõpsamist mis teatasid, et see leht sisaldab ebaturvalist sisu. Selleks brauseriks oli Opera. Firefox ei näita automaatselt popup’i, vaid annab algselt ühe lehe ette. See leht on suurem kui header, nii et ei suudetud neid „mine siiski edasi“ linke klikata.
Kui headeri ja footeri näitamine FF’is, Operas ja IE’s korda sai, siis ei olnud veel probleemid kadunud. Chrome veel ei näidanud lehte ning IE teeb sellele raamile ääred paksud vaikimisi ääred.

Täna saan ma võõõiiibollaa front-end’i mehega/meestega kokku, et temaga natuke html koodist rääkida Preisbock’i ja Eltern lehel. Nagu ma juba eilses postituses mainisin, siis on see kood neil ikka üpriski jaburaid stiilivigu täis.
Eile käisin ma lõunapausil ülemusega söömas. Ta plaanis juba varem sööma minna minuga, et mind tundma õppida, aga tal varem ei olnud lihtsalt aega. Täna ja homme on ta jälle kuskil ära. Läksime ühte traditsionaalsesse restorani ning tellisime süüa. Me rääkisime minu programmeerimise ja arvutikasutuse oskustest ning kui tal minust selgem pilt oli jäänud, siis tegi mulle üpris tugeva pakkumise – ma saaks firma rahade eest Saksamaale õppima tulla ja siis nende juures tööle hakata. Pakkumine oli nii atraktiivne, kuid ma mainisin talle kohe, et sellega võib probleeme esineda. Esiteks ei saa ma isiklikel probleemidel nii kergelt eestist ära kolida ning teiseks pean ma veel sõjaväkke minema. Mõlemad põhjused võtavad ümardades aega 2 aastat.

0 comments: