Thursday, March 11, 2010

Neljapäev, 11. märts

Viimased kolm päeva oleme kooli passinud ja enda reportaaže, pabereid ja esitlust valmistanud. Peame raporteerima projektile reisi kulgemisest, mis kasu sellest oli ja kas seda peaks uuesti tegema. Seda peame me üpris detailselt kõike kirjeldama ja arvamust avaldama.

Teiseks alustasime me eile hommikul esitlusega Eestimaa ning meie kooli kohta, Tartu Kutsehariduskeskus. Õnneks olid mitmel kaasas juba Eestis enne siiatulekut tehtud presentatsioonid ning ainus asi, mida me tegema pidime oli nende läbivaatamine, kohendamine ja peas läbikäimine.

Kokku peame kaks korda sama esitlust tegema kahele erinevale IT alasele klassile siin. Esitlus on saksa keeles, seega valiti mind ja Mihklit esitlema, sest me valdame grupist kõige paremini saksa keelt.

Eile oli esimene esitulus juba ära ning täna tuleb teine kella kaheteistkümne paiku. Eile läks kõik väga hästi. Esimene pool esitlusest oli Eestimaa kohta ning see läks üpris hästi. Teine pool oli kooli kohta, kuid jäi natuke igavaks, sest ei olnud piisavalt palju pilte ja liiga palju informatsiooni. Tõenäoliselt otsime paar pilti juurde tänase esitluse jaoks.

Esitluse lõpus andsime võimaluse küsimusi esitada ning kõige populaarsemateks küsimusteks olid interneti ühenduse alased küsimused. Nähtavasti tuli see neile üllatuseks kui kiire internet meil Eestis on. 12mbit/s kiirus on meil tavaline DigiTV kiirus, kuid neil on terve kooli peale ainult pool sellest, ehk 6mbit/s. See, et meil juba 100mbit/s ühendus tavakasutajatele saadaval on, võttis neid üpris sõnatuks.

Lisaks sellele näitasime neile paar näidet eesti keelest ja paarist huvitavast asjast selles keeles. Täna ma tahaksin rohkem eestikeelseid sõnu sisse tuua.

Kodus me pole suhteliselt midagi teinud. Eile me magasime pool päeva peale koolist tulekut, sest lihtsalt midagi muud pole teha. Kaardimängimine on ikkagi kõige populaarsem tegevus. Lisaks sellele kolisid mingid noored sakslased kõrvalutuppa. Neid on vist mingi 6 noorukit ning nad eriti vaiksed ei ole. Täna hommikul ärkasin ma selle peale üles, et nad koridoris tõsiselt valju häälega lihtsalt rääkisid meie uste taga.

Homme on meil vaba koolist, kuid lähme ekskursioonile Imaginatasse. Imaginata on midagi taolist nagu meie Ahhaa! keskus. See asub kõndides 30 minutit hostelist eemal. Alustamegi kell 10:30 hosteli juurest ning kell 11 oleme siis kohal.

Laupäev on vaba, kulutan seda päeva selle jaoks, et mingeid nänne ja väikseid asju osta koju toomiseks. Hetkel on probleem sellega, et mul väga palju lihtsalt ei mahu kuhugi. Tulin Saksamaale täiesti pungil reisi- ja seljakotiga ning hetkel olen ma siin endale kolm paari sokke ning veel paar väiksemat asja juurde ostnud, mis samuti peavad koha pagasis leidma.

Pühapäeval on tagasisõit ja -lend. Hommikul kell 8:30 läheb vist rong, ümberistumisega Weimaris ning sealt Frankfurti lennujaama. Lennujaamas on meil umbes 2-3 tundi aega, niiet saame seal ringi vaadata ja äkki veel paar viimast suveniiri kaasa võtta. Siis lendame Riiga ning Riiast Tartu. Maandumine Tartus on plaanipäraselt kell 20:10 ning loodetavasti jõuan natuke peale üheksat Tartu korterisse.

Põlva lähen ma kas esmaspäeva õhtul või teisipäeva hommikul.